Aušinimo sistemos plovimas
aušinimo sistemos plovimas
Kodėl yra reikalingas automobilio aušinimo sistemos plovimas?
Kaip reikėtų teisingai atlikti šį darbą?
Kokie galimi neigiami šio darbo padariniai?
Automobilio aušinimo sistema skirta automobilio variklio aušinimui užtikrinti.
Kadangi automobiliais važinėjame ne tik šiltu oru,bet ir tuomet, kada šiluma automobilio salone yra mums pageidaujama ir priimtina. Aušinimo sistema automobiliuose sukurta taip,kad kartu veiktu ir kaip automobilio salono šildymo sistema.
Pastebėti kad automobilio aušinimo sistemai gali reikėti plovimo galima tuomet, kada automobilio aušinimo skysčio temperatūrą yra darbinė, bet automobilio salono šildymas veikia nepakankamai efektingai.
Dažnai tai nutinka tik todėl,kad trūksta aušinimo skysčio arba yra susidaręs oro kamštis aušinimo sistemoje.
Kai kurie automobiliai turi aušinimo sistemos nuorinimo taškus, bet daugelyje automobilių toks aušinimo sistemos nusiorinimas vyksta savaime.
Aušinimo skysčio cirkuliacija aušinimo sistemoje yra priverstine.Šia cirkuliacija užtikrina aušinimo skysčio pompa,dažai vadinama vandens pompa. Įprastai jos būna mechanines ir jas suka diržęlis, kuris suka ir generatorių, kondicionieriaus siurblį, vairo stiprintuvo siurblį.
Būna vandens pompų ir elektrinių.
Štai Toyota Prius, Antrukas. Jo variklio aušinimo sistemos darbą užtikrina mechaninė vandens pompa o inverterio aušinimą užtikrina jau elektrine vandens pompa. Antrukas turi dvi atskiras aušinimo sistemas. Viena jų užtikrina vidaus degimo variklio aušinimą, antroji- pavarų dėžės ir inverterio darbą.
Antruko salono šilumą užtikrina būtent mechaninės vandens pompos darbas.
O štai trečiuko variklio aušinimą jau užtikrina nebe mechanine,bet elektrine vandens pompa. Ir tai yra problema.
Tiklsiau ne pati elektrine vandens pompa yra problema,kadangi genda ir mechanines,ir elektrines pompos, bet tai,kad nei antrukyje,nei trečiukyje nera prietaisų skydelyje rodoma aušinimo skysčio temperatūra.
Jei mechaninės vandens pompos gedimo atveju pradeda girdėtis pašaliniai garsai ar pradeda leisti aušinimo skysti per klibanti vandens pompos skriemulio mandžetą,tai elektrines pompos gedimo atveju ji tik nustoja veikti ir nebevyksta cirkuliacija aušinimo sistemoje.
Jei tokį elektrines vandens pompos gedimą galima nesunkiai pastebėti šaltu metų laiku,kuomet įprastai salono pečiukas jau pūsdavo šiltą orą i saloną,bet staiga nebepučia šilto oro.Tai pirmas požymis jog galimai sugedo elektrine vandens pompa ir toliau važiuoti nerekomenduotina,nes perkaitinsite variklį ir toks remontas jau bus pakankamai brangus malonumas.
Bet tai daugiau aušinimo sistemos gedimai.
Na o kodėl yra tikslinga praplauti aušinimo sistemą?
Kadangi aušinimo skystis turi savybę neužšalti, todėl svarbu jog ši savybė nesumažėtų iki tokio lygio,jog neužšalti turintis aušinimo skystis ėmė ir užšalo.
Tai nutinka todėl,jog įkaitusiems paviršiams vėstant ant jų paviršiaus kaupiasi vandens kondensatas iš drėgmės,kuri yra ore.
Jei tokį kondensatą nesunkiai galima pastebėti išorinėje detalės pusėje, tai pastebėti jo vidinėje detalės pusėje nėra galimybes. Bet tai nereiškia jog tas kondensatas nesikaupia ir vininėje detalės pusėje. O vidinėje pusėje yra aušinimo skystis,kuris skiedžiasi su tuo kondensatu ir ilgainiui, didėjant vandens iš kondensato kiekiui, silpsta aušinimo skysčio atsparumas žemoms temperatūroms,dėl ko atsiranda aušinimo skysčio užšalimo rizika esant žemoms temperatūroms.
Aušinimo skystis savo savybes praranda ir atlikdamas savo tiesioginę paskirti- užtikrinti variklio aušinimą. Dažnas temperatūros svyravimas mažina aušinimo skysčio atsparumą žemoms temperatūroms .
Todėl yra būtina bent kartą į du metus pasikeisti automobilio aušinimo skystį.
Prieš keičiant automobilio aušinimo skystį yra rekomenduotina praplauti aušinimo sistemą.
Toks aušinimo sistemos praplovimas yra reikalingas todėl, kad aušinimo sistemoje kaupiasi nuosėdos, rūdys, nešvarumai.
Būtent šie nešvarumai mažina pagrindinio radiatoriaus ir salono aušinimo radiatoriaus pralaidumą. Sumažėjus pagrindinio radiatoriaus pralaidumui nėra užtikrinamas pakankamas variklio aušinimas.
Sumažėjus salono šildymo radiatoriaus pralaidumui sumažėja salono šildymo efektyvumas.Būna jog aplamai užanka salono šildymo radiatorius ir tuomet automobilio salonas jau nebe prišyla.
Dažnai būna taip,kad prieš jus automobilį naudojęs vairuotojas pats ,tyčia i aušinimo sistemą pripylė papildu,skirtų sustabdyti aušinimo skysčio nuotėkį dėl nesandarumo aušinimo sistemoje. Dažniausiai tai būna kiauras pagrindinis radiatorius. Na ir vietoje to,kad ji pakeisti užpila į aušinimo sistemą papildų,nuotėkis sustabdomas,bet tie papildai sustabdo nuotėkį užklijuodami jį. Aišku,tai būtų geras sprendimas,bet šie papildai kartu užkemša ir tas aušinimo sistemos vietas,kur pralaidumas yra reikalingas. Tai dažniausiai būna automobilio salono šildymą užtikrinantis radiatorius.
Dažniausiai praplovus aušinimo sistemą viskas pavyksta ir salono šildymo radiatorius vėl atgauna savo pralaidumą ir šiluma vėl galima mėgautis automobilio salone.
Na bet yra ir vienas šalutinis veiksnys.
Jei aušinimo sistema buvo „išgydyta” stebuklingais papildais,tuomet po jos praplovimo ir aušinimo skysčio pakeitimo didelė tikimybė jog pastebėsit jog kažkur teka aušinimo skystis,nes papildų dėka tas gedimas nebuvo pašalintas,bet buvo paslėptas.
Aušinimo sistemos plovimui yra naudojama atitinkama chemija,kuri pakankamai gerai susitvarko su plovimo užduotimis.
Plovimo darbai atliekami nuoseklia tvarka,kuomet yra ne tik išleidžiamas senas aušinimo skystis bei pripilamas vanduo ,po ko jis išleidžiamas bei užpilamas naujas aušinimo skystis.
Išleidus seną aušinimo skystį reikia vandeniu praplauti visą aušinimo sistemą keletą kartų. Toliau reikia sistemą praplauti su atitinkama chemija,dar toliau vėl vandeniu ir tik tada užpildyti nauju aušinimo skysčiu. Visas plovimas atliekamas naudojant vandens slegi,kadangi automobilio variklis negali būti užvestas. O išjungtas variklis niekaip nesukuria cirkuliacijos aušinimo sistemoje,todėl šiai cirkuliacijai sukurti yra reikalinga plovimui naudojamo vandens ar chemijos srovė.
Kiekvienas automobilis turi savo ypatumu. Bet visiems automobiliams yra svarbu pabaigus plovimo darbus ir užpildžius aušinimo sistemą nauju aušinimo skysčiu, nuorinti aušinimo sistemą,kad joje nebeliktų oro kamščių.
Dažniausiai nuorinimas įvyksta užšildžius variklį iki darbines temperatūros ir leidus jam pilnai atvėsti bei dapildant aušinimo skysčio,jei atvėsus jo trūksta.
Kai kurie automobiliai turi aušinimo sistemos nuorinimo ventilius.
Na ir ypatingai išskirčiau BMW automobilius.
Su BMW automobiliais reikia atidžiau elgtis. Jei aušinimo skysčio dapildymas esant neatvėsusiam varikliui daugeliui automobiliu nėra pavojingas labai, tai BMW automobilio variklį galite užmušti dapildami šalto aušinimo skysčio i neatvėsusia aušinimo sistemą.
Tad jei jums nesinori galvos ir piniginės skausmo, geriau praraskit tą valandą,kol variklis atvės. Paskubėję galit sugadinti savo automobilio variklį,kurio remontas tikrai kad nebus pigus.
Aušinimo sistemos plovimas, kaina priklauso nuo automobilio modelio, darbų skubos, meistro patirties, darbo kokybės.
You must be logged in to post a comment.