Elektromobilis-taip ar ne?
Šiandien gyvenimas be automobilio jau mažai kam suprantamas. Automobilis šiandien mums jau savaime suprantamas dalykas. Vieni renkasi didelius,kiti mažus,pigius arba brangius,benzininius ar dyzelinius,hibridinius ar elektrinius.
Tai kiekvieno pasirinkimas,kurį lemia norai,poreikiai,galimybės.
Šis pasirinkimas kiekvienam yra labai asmeniškas,kadangi skoniai visų skirtingi. Poreikiai,reikalavimai,norai taip pat skirtingi.
Mažai tikėtina,jog 5 asmenų šeima rinksis 2 ar 4 vietų automobilį. Dažniausiu atveju,tokia šeima rinksis 5 ar 7 vietų automobilį su didele bagažine,į kurią galima būtų pasikrauti ir vaikišką vežimėlį.
Žmonės mėgstantys daug keliauti tikrai nesirinks elektrinio ar hibridinio automobilio,nes elektrinis ar hibridinis automobilis savo pranašumus atskleidžia mieste,bet užmiestyje ar tolimose kelionėse tie pranašumai tampa trūkumais prieš dyzelinius automobilius.
Benzininius automobilius dažniau renkasi dėl mažesnės taršos,tylesnio ir mažiau virbracijos keliančių variklio darbų,pigesniais variklio priežiūros kaštais.
Dar boltininkai atradę,jog į hibridus dedasi dujos ir tada toks hibridinis automobilis tampa itin pigus kuro atžvilgiu. Geriausias pavyzdys yra Toyota Prius-elektra \ benzinas \ dujos.
Talpi bagažinė,daug vietos keleiviams ir vairuotojui,automatas,lengvai valdomas,patikimas,pigiai ekpsloatuojamas.
Bet yra ir minusų! Toyota Prius negalima tempti priekabos.Neturėsit galimybės prisikabinti kemperio,priekaba parsivežti baldus ar išsivežti šiukšles .
Daug kas kalba,jog prie hibridų negalima kabinti priekabų. Ir tai tiesa.
Tik niekas nepatikslina kodėl,juk Toyota Prius turi kablį! Tai kodėl negalima tempti priekabos?
Viskas labai paprasta. Kabliai,kurie montuojami Toyota Prius automobiliuose,yra skirti dviračių laikikliams tvirtinti! Jei prie jų kabinsite priekabą,greičiausiai,neatlaikys konstrukcija šių kablių,o jei ir atlaikys,bus patobulinta ar perdaryta konstrukcija,bėda pasireiks kitoje vietoje. Tai elektrinis hibrido variklis! Jis perkais ir sudegs.
Neskaitant šio trūkumo,Toyota Prius yra tikrai labai ekonomiškas,pigiai eksploatuojamas ir patikimas bei patogus automobilis tiek mieste,tiek tolimesnėms kelionėms.
Yra ir kitų hibridinių automobilių: VW Passat,Chevrolet Volt,Opel Ampera,BMW i3 Rex….
Yra daug kitų hibridinių automobilių,bet paminėjau šiuos,nes šių automobilių pagrindinis skirtumas nuo Toyota hibridų yra galimybė juos pakrauti ir kažkiek kelionės atstumą įveikti naudojant elektra.
Čia patraukliausiai atrodo Chevrolet Volt antros kartos. Šiais hibridiniais automobiliais galima įveikti iki 100 km nenaudojant kuro. Tad,jei kelionės tarp pasikrovimų telpa į 100 kilometrų,tuomet toks automobilis labai tinkamas. Važinėsit naudodami elektrą ir elektromobilių privalumus,neprarasdami galimybės keliauti tolimesnes keliones naudojant benziną. Žodžiu,du viename!
Bet turi ir trūkumų. Pagrindinis trūkumas,lyginant su Toyota Prius,gale yra sėdinčių keleivių patogumas ir kiekis. Nors ir antros kartos Chevrolet Voltas yra 5 vietų,bet 5 ten sėdėti gali nebent nykštukai. Dar jei dviems keleiviams gale būtų pakankamai komfortiška sėdėt ant sedynių,tik štai galvai nebus patogu,nes lubų aukščio gale tikrai labai trūksta. Dizainas,aišku,yra skonio reikalas,bet pakankamai patrauklus. Eksploatacija pakankamai pigi.
Šie hibridai labiau tinkami ne tik miesto kelionėms,bet ir užmiesčio. Tad,jei gyvenat užmiestyje ir važinėjat į miestą su reikalais bei jums užtenka praktiškai 4 vietų automobilio su didele bagažine,tuomet gudrus pasirinkimas-Chevrolet Volt antros kartos.
BMW i3 Rex panašiai kaip Chevrolet Volt,tik BMW i3 kėbulas yra karboninis. Pliusas: nesupus. Minusas: remontas gerokai brangesnis. Pati eksploatacija BMW i3 irgi gerokai brangesnė nei Toyotos ar Chevrolet.
Kalbant apie bet kurį hibridą,tai yra du viename! Elektra ir benzinas viename.
Aš paskutinius 4 metus vairavau Toyota Prius. Vien tik geri atsiliepimai apie šį automobilį.
Dėl savo gyvenimo ypatumų ir kelionių tipo,dabar renkuosi pilnai elektrinį automobilį.
Mano kelionės yra 95 procentai mieste. Vaikai vežami į ir iš mokyklos,parduotuvė,ligoninė, žmoną (ji nevairuoja) vežu į ir iš darbo. Visos kelionės beveik visada telpa į 60 km per dieną.
Na,bet kartais važiuoju aplankyti tėvų kapų,pas žmonos tėvus į kaimą. Jei aplankyt kapus,man užtenka 30 km į vieną pusę,tai aplankyt žmonos tėvus jau prireikia 70 km į vieną pusę.
Na,ir štai klausimas:
-Kokį elektromobilį pasirinkti?
Miesto kelionėms nenoriu labai brangaus,bet tokie elektromobiliai nedaug nuvažiuoja. Praktiškai 100-150 km vienu įkrovimu. Brangesni nuvažiuoja toliau,bet …kadangi mano tolimų kelionių yra tik 5 procentai,tad nesinori mokėti dvigubai brangiau už tai,jog galėčiau nuvažiuoti ir tuos 5 procentus tolesnių kelionių. Juolab,jog dar tolesnėms kelionėms vistiek bus per mažai nuvažiuojamų kilometrų net ir tais brangesniais elektromobiliais. Ypatingai žiemą!
Tad kaip bandau spręsti šį klausimą?!
Variantas turėti pigesnį elektromobilį kaip naudojamą mieste,ir toms kelionėms,kurioms pakaks jo baterijos talpos. Na,o tolesnėms kelionėms yra pasirinkimas: galima naudotis nuomotu automobiliu arba turėti kitą,benzinu ar dyzeliu varomą automobilį. Nuomojantis atasiranda galimybė automobilį nuomotis tada ,kada jo reikia ir tokį,kokio jo reikia. Nusipirkus nuosavą automobilį,atsiranda galimybė jį nuomoti pačiam,kada juo nesinaudoju pats. Na,ir jei jau šeimoje yra du vairuojantys,tuomet tokių dviejų automobilių-elektrinio ir benzininio ar dyzelinio tendemas aplamai idealus. Na,ir tikimybė,jog abu automobiliai suges ar stoves aptarnavime vienu metu,praktiškai-nereali.
Kaip tai atsispindėtų kainoje?
Štai VW e-up yra puikus miesto automobilis! Mažas,lengvas parkavimas,manevringas,vikrus,patogus. Tolimoms kelionėms nebaisiai patogus, bet mieste idealus!
VW e-up yra 19 ir 37 kwh talpos baterijomis. Tai atsispindi ir nuvažiuojamame atstume tarp pasikrovimų. Jei 19kwh maksimaliai nuvažiuojama iki 150 km,tai 37kwh maksimaliai galima ir 280 km nuvažiuoti. Riebus skirtumas! Tai tas skirtumas riebus ne tik kilometruose,bet ir kainoje :).
Jei 19 kwh variantą galima nusipirkti ir už 8000 eurų,tai 37 kwh jau be 15000 eurų nesigaus nusipirkti.
Aš pasirinkau paprastą sprendimą. Nors vienas esu šeimoje vairuojantis,gyvendamas mieste,nuosavame name,renkuosi pigesnį elektromobilį su mažensiu nuvažiuojamu kilometražu ir kitą automobilį-benzininį-tolimesnėms kelionėms.
Esame keturių asmenų šeima ir nesam stambuoliai,tai VW e-up mažų gabaritų mums pilnai pakanka. Ir štai rezultatas: VW e-up 19 kwh už 9000 eurų,o VW up benzinas už 3500 eurų,viso gaunasi 12500 eurų. Tai per 2500 eurų pigiau nei VW e-up su 37kwh talpos baterija.
Beje,planas VW up benzininį automobilį yra nuomoti,kad nestovėtų ir nerūdytų,bent atpirktų save.
Tokiu sprendimu aš įgyju galimybę naudotis patogiai elektriniu automobiliu savo kelionėms mieste ir turėti automobilį tolesnėms kelionėms užmiestyje už 12500 eurų!
Jei rinkčiaus VW e-up su 37 kwh talpos baterija,turėčiau mokėti nuo 15000 eurų už tokį automobilį bei apsipirkti į Lenkiją nuvažiuoti tuo automobiliu nebūtų psichologiškai patogu,pastoviai svarstant ar užteks energijos,ar bus kur pasikraut?! Ir praktiškai turėčiau automobilį,kuris gerokai brangesnis už 19 kwh,nuvažiuoja gerokai toliau vienu įkrovimu. 95 procentams mano kelionių tai gerokai per toli, o likusiems 5 procentams kelionių gerokai per mažai.
Tiktų man ir hibridinis automobilis,ne veltui paskutinis turėtas automobilis buvo Toyota Prius :). Bet štai važinėjant Toyota Prius vistiek naudojasi kuras,kartu dyla variklis,reikia keisti tepalus,o tiems 95% kelionių man užtenka ir iki 120 km nuvažiuojančios električkos.