Dingsta automobilio aušinimo skystis
Šiandien beveik visi,kurie tai daryti jau gali,vairuoja automobilį.
Vairuojant automobilį labai svarbu mokėti tai daryti ir nėra labai svarbu išmanyti jo remonto,kadangi šiandien šiuos klausimus tikrai nesunkiai išsprendžia automobilių remonto meistrai.
Na,bet suprasti kas nutiko jūsų automobiliui ir koks tai gali būti gedimas,manau,kartais tikrai praverčia.
Tad toks paprastas dalykas,kaip dingstantis variklio aušinimo skystis.
Šis skystis,dar žinomas kaip antifryzas, yra svarbus automobilio variklio komponentas. Jo paskirtis – aušinti variklį. O visos aušinimo sistemos sandara kontroliuoja,kad aušinimo nebūtų per daug arba per mažai. Kartu užtikrina ir šilumą automobilio salone šalto oro metu.
Esant aušinimo sistemos gedimams,dėl ko nebegalima užtikrinti tinkamo automobilio variklio aušinimo,galima nepataisomai sugadinti automobilio variklį.
Pirmiausiai apie gedimą aušinimo sistemoje mus informuoja per didelė aušinimo skysčio temperatūra.
Kadangi aušinimo skystis,kaip ir bet kuris kitas skystis,jį kaitinant plečiasi,tad natūralu,jog jo perteklius yra išstumiamas lauk iš aušinimo sistemos. Tam yra įrengtas apsauginis vožtuvas,kuris užtikrina galimo maksimalaus slėgio aušinimo sistemoje buvimą ir atsidaro bei išleidžia tą slėgį lauk iš sistemos,kad aušinimo sistema nesprogtų.
Šis apsauginis slėgio vožtuvas dažniausiai būna įrengtas automobilio aušinimo sistemos skysčio bakelio kamštyje. Kartu būna įrengtas ir perteklinio aušinimo skysčio nutekėjimo drenažas.
Aušinimo sistemoje slėgis gali užkilti dėl blogo aušinimo sistemos darbo. Užsikimšęs aušinimo radiatorius,neveikianti aušinimo skysčio cirkuliacijos pompa,nutrūkęs cirkuliacijos pompą sukantis dirželis,oro kamštis sistemoje,kompresijos patekimas į aušinimo sistemą.
Jei nutrūkusį dirželį pastebėti galima nesunkiai,radiatorių šaltą nuo karšto irgi nesunku atskirti,ir jei viskas atrodo veikia gerai,bet važiuojant kartas nuo karto užsidega pranešimas,jog trūksta aušinimo skysčio….
Na,jei skystis išteka per prakiurusį radiatorių ar šlangą,tai po automobiliu paprastai būna aušinimo skysčio bala.
O jei balos nėra,jei radiatorius ir šlangos sausos ir nematyt,jog kažkur būtų nesandarumas?Kadangi aušinimo sistema yra uždara,todėl dingti aušinimo skystis iš jos negali.
Tad jei nesuprantate kur dingsta aušinimo skystis,galite važiuoti į autoremonto dirbtuves ir ten pagelbės šiuo klausimu. Gerai jei meistrai pasitaikys sąžiningi.
Bet rekomenduočiau atlikti šiuos veiksmus:
1. Užpildot aušinimo skysčio tiek,kiek reikia.
2. Užsukat bakelio kamštį ir užvedat automobilio variklį.
3. Varikliui leidžiate dirbti tol,kol bus pasiekta darbinė jo temperatūra.Kadangi reikia,jog aušinimo skystis šildamas natūraliai išsiplėstų.
4. Išjungiate automobilio variklį ir atsargiai,palengva atsukate aušinimo bakelio kamštį,tam kad išleisti iš aušinimo sistemos visą slėgį,kuris atsirado dėl aušinimo skysčio išsiplėtimo jam sušilus iki darbinės variklio temperatūros.
5. Kada nustoja šnypšti ,vadinasi nebelieka slėgio aušinimo sistemoje ir vėl užsukite bakelio kamštį bei užveskite automobilio variklį.
6. Leiskite varikliui padirbti apie penkias minutes,geriausia kartais pagazuojant iki 2-3 tūkstančių apsisukimų per minutę.
7. Išjunkite variklį ir vėl bandykite atsargiai atsukti aušinimo sistemos bakelio kamštį.
Slėgio aušinimo sistemoje neturėtų būti,viskas kas turėtų būti,tai nedidelis PŠŠŠ.
Na,bet jei vėl slėgis didelis,tai reiškia tik vieną – bėda greičiausiai bus automobilio variklio galvos tarpinė,galvutė arba blokas. Dažniausiai būna tarpinė. Kadangi minėtuose komponentuose yra nesandarumas,todėl variklio kompresija per tą nesandarumą patenka į aušinimo sistemą ir jums važiuojant,apsauginis aušinimo sistemos vožtuvas tą slėgį,o kartu ir aušinimo skystį,išleidžia iš aušinimo sistemos.Na,ir per įrengtą drenažą tas skystis išteka po automobilio dugnu ant kelio. Bet jūs važiuojat ir nematot šito. Todėl,kai jums užsidega pranešimas,jog trūksta aušinimo skysčio,jūs pripilate tiek,kiek trūksta,bet apžiūrėję automobilį nesuprantate kur dingo tas aušinimo skystis,kad jo vėl trūksta.
Būna ir taip,jog aušinimo skystį leidžia į kuro degimo kamerą. Tuomet slėgis aušinimo sistemoje nesusidaro.
Tokio gedimo atveju dažniausiai būna stipriai padidėjęs garų kiekis iš automobilio išmetamųjų dujų vamzdžio,dar žinomo kaip duslintuvas :).
Mandresniuose automobiliuose aušinimo skysčio dingimas nebūtinai reiškia variklio gedimą.Gali būti jog tokiame automobilyje sumontuotas aušinamas EGR vožtuvas.Būtent jame yra atsiradęs nesandarumas.