5 faktai apie darbą,kuriuos verta žinoti darbuotojams
Darbe žmogus praleidžia itin daug laiko. Į biurą ateina ryte, o iš biuro išeina tik vakare. Visą dieną bendrauja su kolegomis ir klientais. Tam tikru momentu jo profesinis gyvenimas gali susilieti su asmeniniu. Atrodytų, kad čia nėra nieko blogo, bet iš tikrųjų taip nėra.
Jei žmogus nesugeba atskirti asmeninio gyvenimo ir darbo, jis gali paskęsti iliuzijose, gali pradėti daryti klaidas. Jei visgi asmuo nenori prarasti asmeninio gyvenimo, derėtų prisiminti keletą griežtų tiesų apie darbą.
1. Kolegos nėra draugai
Kai žmogus pradeda dirbti naujame darbe, jį patikina, kad kolektyvas draugiškas, biure tvyro rami atmosfera. Asmuo gali nuspręsti, kad jį sups ne kolegos, o tikri draugai, su kuriais visada galima rasti bendrą kalbą. Tačiau tokių išvadų daryti nereikėtų.Žmonės visur vienodi, todėl atmosfera viename biure kardinaliai nesiskirs nuo vyraujančios kitame. Visur gali pasitaikyti povandeninių srovių, žaidimų, intrigų. Jei trokštate dirbti tyliai, nereikėtų regzti intrigų, klausytis apkalbų. Jums tiesiog reikia neišsišokti, atlikti savo pareigas, su visais bendrauti vienodai.
2. Pirmasis įspūdis beveik niekada nemeluoja
Sunku su tuo susitaikyti, bet taip yra. Jei žmogus yra juokdarys, daug juokiasi, vargu ar jam bus patikėtas rimtas darbas. Tiesa, jis nėra prastas specialistas, tik žiūrint į jį, susidaro keistas įspūdis, kad jis neatsakingas.Jei asmuo griežtai vadovaujasi instrukcijomis, jei jis niekada nesiima papildomos veiklos, laikui bėgant jam nebebus siūloma dalyvauti naujuose projektuose.
3.Atviros durys ne visada atviros
Vadovas gali patikinti darbuotojus, kad yra atviras bet kokiems pasiūlymams, o iniciatyvos rodymas – puikus bruožas. Bet jei darbuotojas ateina pas vadovą turėdamas puikių idėjų ir pasiūlymų, derėtų susitaikyti su tuo, jog, vadovas gali jo neišklausyti.Tikėtina, kad bet kokią naujovę, bet kokią kritiką vadovas laikys priekaištu, įžeidimu. Žmogus neturėtų būti pernelyg atviras ir sąžiningas. Būtina pateikti informaciją tam tikrais etapais, pamažu, pasirinkti tinkamą momentą.
4. Poros tampa apkalbų taikiniais
Apie romanus biure kalbama dažnai. Neretai galima išgirsti, kad romanams darbe ne vieta, o apie santykius su kolega net nereikėtų galvoti. Bet jei santykiai jau užsimezgė, vadinasi, skambinti pavojaus varpais jau per vėlu. Santykiai turi būti slepiami bet kokiomis priemonėmis. Deja, net ir pačiame draugiškiausiame kolektyve, kuriame dirba padorūs žmonės, bus aptarinėjami romantiški dviejų kolegų santykiai.Romanas pakenks visiems, nes darbuotojus blaškys pašaliniai pokalbiai, apkalbų sūkuryje jie pamirš savo pareigas. Visa tai neigiamai paveiks jų produktyvumą.
5. Su kai kuriais darbuotojais elgiamasi išskirtinai
Kiekvienoje komandoje yra išskiriamas žmogus, kuris nuolat skatinamas. Visgi niekas nesupranta, kuo būtent šis darbuotojas skiriasi nuo kitų.Atrodo, kad jis nepasižymi jokiais ypatingais nuopelnais. Tačiau iš tikrųjų vadovai žino, už ką šį darbuotoją apdovanoja. Ir tai daro turėdami tikslą, mat kitaip vertingi darbuotojai atitenka konkurentams.
Jei žmogus suvokia nerašytas darbo taisykles, jei jas įsisavina, tuomet darbo veiklos procesas jam teikia džiaugsmą. Komandoje toks žmogus jaučiasi ramus, efektyviai atlieka užduotis, ir parodo puikius savo veiklos rezultatus.